Zjedź niżej

Rozbudowany e-commerce – praktyczne case study na przykładzie Global Cosmetics

Autor:

Data:

Kategoria: Nasze projekty

Rosnąca popularność sklepów internetowych wymusza poszukiwanie coraz to nowszych, bardziej intuicyjnych systemów obsługi klienta. Chociaż wydaje nam się, że system taki ma tylko przyjmować zamówienia i nimi zarządzać, to w praktyce okazuje się, że potrzeby zakupowiczów znacznie poszerzają podstawowe założenia. Dobrze prowadzona platforma e-commerce to nie tylko intuicyjny system z perspektywy klienta, ale także obsługującego system sprzedaży i wysyłki po drugiej stronie ekranu.

Platforma e-commerce – dla kogo?

Dająca wiele możliwości platforma e-commerce sprawdza się doskonale wśród średnich i dużych firm. Posiadają one rozbudowaną ofertę, którą bardzo często trudno jest zaprezentować w prostym sklepie internetowym. Platforma e-commerce pozwala na prowadzenie wielopoziomowej sprzedaży, usprawniając procesy i zamówienia od klientów. Najczęściej spotykanymi branżami biorącymi czynny udział w e-commerce są producenci sprzętu AGD i RTV, odzieży i obuwia albo branża kosmetyczna, czego najlepszym przykładem jest nasza platforma Global Cosmetics.

Innowacyjne rozwiązania zastosowane w Global Cosmetics

Global Cosmetics, wraz z rozwojem firmy, odczuł zapotrzebowanie na stworzenie nowej platformy, która będzie nie tylko ładna i przejrzysta dla potencjalnego klienta, ale której nie trzeba będzie się uczyć od nowa. Do zmiany należało między innymi wprowadzenie platformy sprzedażowej dla klientów hurtowych, wprowadzenie sprzedaży detalicznej oraz zintegrowanie systemu po stronie administratorów oraz magazynu.

Prace nad zbudowaniem lepszego systemu prowadzone były w kilku etapach. Oprócz zmiany wyglądu strony i wprowadzeniu wcześniej wymienionych zmian, zadbać należało także o dobry kontakt z klientem. Każdy klient, kupujący hurtowo i posiadający indywidualną zniżkę, ma ją przypisaną do swojego konta, a przy cyklicznych i regularnych zakupach tych samych produktów może zapisać taką paczkę i przy następnym zamówieniu ją powtórzyć. To duże ułatwienie, w szczególności dla firm, które składają częste, a duże zamówienia i nie tracą czasu na ponowne dodawanie tych samych produktów do koszyka. Dzięki przypisanej zniżce automatycznie naliczany jest rabat i czas trwania zakupów znacząco skraca się.

Dodatkowym ułatwieniem jest zintegrowanie zasobów magazynu z realnym stanem na sklepie. W momencie, kiedy klient kupuje dany produkt oba zasoby (zarówno na stronie, jak i na magazynie) informowane są o zamówieniu.

Jednym z największych wyzwań było takie połączenie tych funkcji, aby obsługa po stronie magazynu nie musiała uczyć się systemu na nowo. Było to o tyle ważne, ponieważ ponowne wdrażanie pracowników wydłużyłoby nie tylko czas na realizację zamówień, ale także opóźniłoby start nowej platformy.

Czy e-commerce można dostosować?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Oczywiście!I jak widać na przykładzie współpracy Cyberstudio z Global Cosmetics, zmiana ta niekoniecznie niesie za sobą konieczność nauki nowego systemu od zera. Dobra współpraca i możliwość wypracowania kompromisów pozwala na zrealizowanie projektów wartych uwagi oraz innowacyjnych w swym działaniu, dzięki czemu jesteśmy zawsze o krok dalej niż konkurencja.