Rozwiązania CRM i ERP jako aplikacja internetowa

Zarządzanie firmą to bardzo wymagające zajęcie, które znacząco można sobie ułatwić stosując systemy informatyczne, pomagające nam nie tylko w organizacji pracy, ale również w podejmowaniu ważnych decyzji. Do takich systemów należą między innymi ERP oraz CRM. To współczesne rozwiązania, które służą nam do gromadzenia sporej ilości danych, a w przyszłości ich łatwiejszej analizy oraz prezentacji. Podstawowa różnica pomiędzy ERP a CRM to rodzaj danych, jakie podlegają analizie.

 

System ERP (Enterprise Resource Planning) odpowiada za zarządzanie zasobami, które posiadamy wewnątrz firmy. Składa się on z kilku mniejszych modułów, dzięki czemu bez trudu możemy zarządzać całym przedsiębiorstwem, między innymi księgowością czy też działem sprzedaży. Wszystkie moduły połączone są jedną bazą danych, jednocześnie nie będąc od siebie zależnymi. Najczęściej system ERP to aplikacja desktopowa, którą łączymy z siecią wewnętrzną firmy.

 

System CRM (Customer Relationship Management) pomaga nam natomiast w zarządzaniu danymi, związanymi z naszymi kontrahentami. CRM może być jednym z modułów systemu ERP, jednakże bardziej rozbudowane może działać także osobno. CRM ułatwia organizację zadań zespołów sprzedażowych czy też działów marketingu. Dzięki niemu jesteśmy w stanie wygenerować raporty dotyczące sprzedaży czy też potwierdzenia wpłat, a także dotrzeć do potencjalnych klientów. CRM pozwala nam na analizę zachowań klientów oraz pozwala na łatwiejsze wprowadzanie kampanii marketingowych. Dzięki skutecznemu zarządzaniu tego rodzaju danymi, jesteśmy również w stanie szybko i skutecznie reagować oraz odpowiadać na sytuacje kryzysowe.

 

Oba rozwiązania pracować mogą w chmurze i być przydatną dla nas aplikacją internetową. Dzięki nim działanie naszego przedsiębiorstwa skutecznie się poprawi, a my mając wszystkie potrzebne dane zebrane w jednym miejscu szybko możemy reagować na otaczającą nas sytuację branżową. Zastosowanie najnowszych rozwiązań cechuje firmy, którym zależy na skutecznym rozwoju, a o skuteczności systemów ERP oraz CRM przekonały największe przedsiębiorstwa.