Zjedź niżej

Czy wiesz jak zwiększyć ruch na swojej stronie?

Autor:

Data:

Kategoria: Aktualności

Stworzenie atrakcyjnej i skutecznej strony internetowej jest często trudnym zadaniem. To jednak dopiero połowa sukcesu — kiedy tylko nasza strona stanie się widoczna dla wszystkich użytkowników sieci, przyjdzie pora na pozyskanie satysfakcjonującego ruchu. Osiągnięcie tego wymaga ciągłej pracy nad treściami, mniejszych lub większych modernizacji oraz wspierania się licznymi dostępnymi narzędziami. Plusem jest fakt, iż ten długofalowy wysiłek się opłaca — stronę systematycznie zaczyna odwiedzać coraz więcej osób, a więc potencjalnych Klientów. Jakie są najlepsze sposoby na zwiększenie ruchu?

Działania w ramach domeny

Organiczny (bezpłatny) ruch na stronie zależy od wielu czynników. Wiele z nich dotyczy jej atrakcyjności dla algorytmów Google, które decydują o wyświetlaniu się strony na konkretnych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chcemy zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie musimy więc pamiętać o tym, aby zadbać o odpowiednią rozbudowę dostępnych w jej ramach treści i innych działaniach SEO. Treści na stronie powinny być unikatowe oraz pełne kluczowych dla nas zwrotów i fraz, a także nagłówków. Napisanie długich opisów jest co prawda czasochłonne, jednak skutek, który dzięki temu osiągniemy, utrzymuje się przez długi czas. Inną kwestią jest optymalizacja samej strony — intuicyjny i przejrzysty układ, komfort użytkowania i szybkość jej ładowania. Ten ostatni zależy m.in. od zasobów wgranych na stronę — warto zwrócić uwagę na ich rozmiar i wagę.

Płatne kampanie

Organiczny ruch to naturalnie nie jedyne źródło odwiedzin na stronie – poza nim możemy wykorzystać w tym celu płatne kampanie na różnych platformach. Najpopularniejszym, a jednocześnie najskuteczniejszym są reklamy Google Ads. Za ich pomocą możemy sprawić, aby nasza strona wyświetlała się w wyróżnionych miejscach wyników wyszukiwania wskazanych przez nas fraz. Możliwości w tym zakresie są bardzo szerokie – Google Ads oferuje reklamodawcom wiele typów kampanii, w tym reklamy w sieci wyszukiwania, reklamy w sieci reklamowej czy kampanie produktowe. Oprócz Google Ads możemy wykorzystać reklamy Facebook Ads – są mniej skuteczne, lecz wciąż pomagają dotrzeć do bardzo dużej społeczności Facebooka, a to możliwość, której nie należy bagatelizować. Wśród wielu dostępnych typów kampanii i formatów znajdziemy kampanie Ruch na stronę, która jest zoptymalizowana pod kątem zwiększania odwiedzin wskazanej przez nas strony. Efektywność większości kampanii możemy z powodzeniem mierzyć w Google Analytics, które pokaże nam dokładną liczbę wejść z konkretnych źródeł.

Zwiększenie ruchu na stronie to proces, który wymaga konsekwentności, wiedzy i cierpliwości. Pula dostępnych w tym zakresie narzędzi jest spora, dlatego warto testować różne rozwiązania — po pewnym czasie nasz wysiłek z pewnością się opłaci!