Zjedź niżej

Google Tag Manager – czyli jak korzystać z GTM?

Autor:

Data:

Kategoria: Aktualności

Google Tag Manager - jak efektywnie z niego korzystać?

Google Tag Manager można okrzyknąć analitycznym centrum dowodzenia. Umożliwia szczegółowe śledzenie danych, które są zbierane, m.in. przez Google Analytics, czy Facebook Pixel. Jak korzystać z GTM, aby maksymalizować zyski swoich działań marketingowych?

Czym jest Google Tag Manager?

To bezpłatne narzędzie, które jest łatwe w obsłudze i znacząco usprawnia kontrolowanie kampanii marketingowych. W panelu GTM można samemu dodać tagi z Google Analytics, Google Ads, czy Facebook Pixel – pominięcie web developerów w całym procesie znacznie przyspiesza realizację zadań. Bardzo ułatwia to pracę marketerom, którzy nie mają dużej wiedzy programistycznej, a dane analityczne są im niezbędne do obsługi kampanii. Na korzystanie z tego narzędzia decydują się także małe firmy, które dla zaoszczędzenia kosztów same monitorują swoją domenę.

Jak korzystać z GTM?

Aby rozpocząć pracę, najpierw należy się zarejestrować. Po założeniu konta, musimy uruchomić tzw. kontener, który magazynuje tagi. Dla każdej witryny, którą zarządzamy, trzeba stworzyć jego osobną wersję. Gdy będzie już aktywny, możemy przejść do implementacji kodu. Na ekranie pojawi się jego fragment, który powinniśmy umieścić na każdej stronie witryny, w której chcemy używać Google Tag Managera. Ręczne wprowadzanie kodu może wykonać tylko osoba znająca języki programowania, w innym przypadku zalecamy stosowanie specjalnych wtyczek do WordPressa, które ułatwiają proces. Następnie przechodzimy do panelu Google Tag Managera. W zakładce “Tagi” wybieramy opcję “Nowy” i konfigurujemy narzędzie, które chcemy zainstalować (np. do Google Analytics potrzebny będzie nam identyfikator śledzenia, który znajdziemy w ustawieniach GA). Ostatnim krokiem będzie wybranie reguły uruchamiania tagu. Zalecamy dodanie tagu łączącego konwersje, który analizuje reakcje i zachowania użytkowników, podczas korzystania z domeny. Wszystkie zmiany zatwierdzamy przyciskiem “Zapisz”, a następnie klikamy “Opublikuj”.

Dlaczego warto korzystać z GTM? Przede wszystkim dlatego, że to właśnie dzięki niemu mamy możliwość śledzenia statystyk i zachowań użytkowników na stronie, co jest kluczowe dla optymalizacji kampani marketingowych i badania jej efektów. Korzystanie z GTM, to po prostu oszczędność czasu i pieniędzy! Warto jednak poświęcić czas na poznanie wszystkich tajników, bo w wielu przypadkach jest niezastąpionym narzędziem.