Zjedź niżej

Mobilna wersja strony internetowej – must have każdej branży

Autor:

Data:

Kategoria: Aktualności

Znasz to uczucie, gdy sięgasz do kieszeni po telefon, ale okazuje się, że go tam nie ma? Ogarnia Cię stres. Zaczynasz panikować, gdzie on może być. Na szczęście zwykle okazuje się, że trzymasz go w ręce, jednak przez moment czułeś niepokój, a Twoje ciśnienie na pewno wzrosło. Zaczynasz surfować po internecie. Znajdujesz ciekawą stronę, więc wchodzisz – nagle widzisz wielki bałagan: ogromne reklamy “latają’ po ekranie, a krzyżyka nigdzie nie widać, litery są zbyt duże, więc usilnie “ściskasz” palcami ekran, by zmniejszyć obraz, którego trudno jest dopasować, aż w końcu rezygnujesz i klikasz “powrót”, nie zdobywając żadnych informacji. W ten sposób właściciel danej strony utracił potencjalnego odbiorcę. Przykre, prawda? Jest jednak na to rada.

Mobilna wersja strony - czy to potrzebne?

Żyjemy w czasach, w których ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie bez smartfona, który nie służy już tylko do rozmowy, ale także do gier, pracy i właśnie – surfowania po internecie. Mamy go stale przy sobie, a jego brak wywołuje uczucie napięcia. W związku z tym, mobilna wersja strony internetowej to zdecydowanie dobry pomysł – nie tylko ze względu na wygodę, ale również sam wygląd. Spróbujmy zwrócić uwagę na kilka szczególnych korzyści, wynikających z posiadania takiej wersji.

Dla użytkowników telefonów komórkowych, mobilna wersja strony to spore ułatwienie przeglądania i czytania informacji. O wiele przyjemniej korzysta się ze strony, która jest w odpowiedni sposób dostosowana do odbiorcy. Kolejnym argumentem na jej korzyść jest fakt, że brak mobilnej wersji strony w niektórych przypadkach powoduje spadek jej pozycji w wyszukiwarce Google. Niektóre telefony komórkowe mogą mieć problemy z załadowaniem strony, dlatego informacje o niej nie są wyświetlane.

Zalety stron mobilnych

Strony mobilne mają wiele zalet, takich jak:

  • brak zbędnych grafik, przeszkadzających w swobodnym czytaniu treści,
  • uproszczony, przejrzysty styl,
  • umieszczanie najważniejszych informacji na początku strony (by uniknąć zbędnego przewijania),
  • dostosowanie czcionki w taki sposób, by tekst był możliwie najbardziej czytelny,
  • przystosowanie tekstu do rozmiarów ekranu,
  • szybsze poruszanie się po stronie i większa prędkość ładowanych materiałów.

Dla użytkowników telefonów komórkowych, mobilna wersja strony to spore ułatwienie przeglądania i czytania informacji. O wiele przyjemniej korzysta się ze strony, która jest w odpowiedni sposób dostosowana do odbiorcy. Kolejnym argumentem na jej korzyść jest fakt, że brak mobilnej wersji strony w niektórych przypadkach powoduje spadek jej pozycji w wyszukiwarce Google. Niektóre telefony komórkowe mogą mieć problemy z załadowaniem strony, dlatego informacje o niej nie są wyświetlane.

Czy warto zatem narażać swoją branżę na utratę potencjalnych odbiorców? Odpowiedź jest chyba oczywista. Jeśli Twoja strona nie posiada jeszcze wersji mobilnej, lepiej szybko o niej pomyśl i zwiększ szansę na rozwój i powiększenie grona osób, które będą mogły w sposób swobodny z niej skorzystać i zdobyć informacje, które starasz się przekazać