Zjedź niżej

Popup na stronie – hit czy kit?

Autor:

Data:

Kategoria: Aktualności

Używanie popupów na stronach ma tyle samo zwolenników, co i zagorzałych przeciwników. Ta znana od lat forma przekazywania treści i pozyskiwania konwersji czy leadów ma jednak różne oblicza — bywa przeszkodą na drodze do pozytywnego doświadczenia użytkownika, jak i również dobrym sposobem na zwiększenie efektów. Czy powinieneś ją zastosować na swojej stronie? Jak to zrobić, żeby uniknąć częstych błędów? Mamy dla Ciebie garść pomocnych wskazówek.

Czym jest pupup?

Popup to nic innego jak rodzaj reklamy wykorzystywanej na stronach internetowych. Przyjmuje formę pojawiającego się przed witryną okienka (a czasami wielgachnego okna), które zakrywa część lub całość jej treści. Ma na celu zwrócenie uwagi użytkownika, przekazanie mu konkretnego komunikatu lub pozyskanie od niego informacji, lub określonej akcji. Popupy są znane od lat 90., kiedy to ze względu na swoje ówczesne rozmiary, liczbę i krzykliwość stanowiły duże utrudnienie w korzystaniu ze stron internetowych. Oczywiście dzisiaj takie praktyki należą raczej do rzadkości i na większości stron, które korzystają z tego rozwiązania, popupy wyglądają przyjaźniej. Współcześnie ich cele i sposób używania również uległ zmianie, otwierając zupełnie nowe możliwości.

Zalety i wady popupów

Dobrze zaprojektowany popup może zdziałać wiele dobrego. Służy do informowania odwiedzających stronę o promocjach i aktualnych wydarzeniach, prezentuje atrakcyjne oferty, ale również pozyskuje leady w postaci np. adresu mailowego do celów newslettera. Jego skuteczne użycie wspiera konwersje na stronie i umożliwia lepszą interakcję z użytkownikami, którzy są potencjalnie zainteresowani naszymi treściami. Z drugiej strony, ta forma reklamy zawsze będzie spotykała się z brakiem tolerancji ze strony niektórych internautów. Nachalne okienka wyskakujące na stronie mogą zatem w pewnym stopniu ujemnie wpłynąć na ruch, a więc osiągnąć zupełnie odwrotny skutek niż zamierzony. Dodatkowo zbyt duże i często pojawiające się popupy od jakiegoś czasu znajdują się na celowniku Google — ich nadmierne stosowanie może więc ujemnie wpłynąć na nasza pozycje w wynikach wyszukiwania.

Jak zrobić to dobrze?

Stworzenie skutecznego popupu nie jest zadaniem trudnym, należy jednak przemyśleć to pod wieloma aspektami. Przede wszystkim pamiętajmy o jasnym sprecyzowaniu celu popupu — to pomoże nam zadecydować o jego umiejscowieniu na stronie oraz komunikacie, który się w nim pojawi. Zwróćmy uwagę na wizualną stronę — reklama nie powinna odstraszać, lecz zachęcać do kliknięcia. Jej styl musi być dopasowany do strony, a jednocześnie się wyróżniać. Popup nie może być za duży oraz powinien posiadać widoczny i czytelny przycisk zamknięcia dla zainteresowanych użytkowników. Dużą rolę odgrywa również natężenie popupów — dobrze jest ustawić odpowiedni limit emisji dla odwiedzin w witrynie, żeby nie utrudniać poruszania się po niej. Dość istotnym aspektem jest także moment pojawienia się popupu — powitalne okienka nie zawsze są najlepszym pomysłem.

Popup jak prawie każda funkcjonalność na stronie może być pomocny, jeśli tylko jest zaprojektowany we właściwy sposób. Zaimplementowanie go jako części całego systemu zwiększającego konwersje jest doskonałym rozwiązaniem, które przynosi zauważalne efekty w krótkim czasie. Jeśli pragniesz podnieść jakość swoich działań online, skontaktuj się z nami: biuro@cyberstudio.pl.