Zjedź niżej

Słowo kluczowe na wagę złota

Autor:

Data:

Kategoria: SEO

Słowa kluczowe mają kluczowe znaczenie dla pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania. Pomagają potencjalnym klientom trafić na stronę oraz sprawiają, że sama firma staje się bardziej konkurencyjne w Google. Jest to jednak bardzo obszerne zagadnienie — różne firmy mają różne podejście w tym zakresie i stosują różne strategie. Niezależnie od tego, jakie działania wybierzemy, powinniśmy pamiętać o kilku kluczowych aspektach – nie zawsze to, co wydaje się nam najlepsze dla pozycjonowania strony, rzeczywiście przynosi pożądane efekty.

Pierwszy krok: analiza

Słowa kluczowe odpowiadają za wyświetlanie się strony na konkretne zapytania w wyszukiwarce oraz za wejścia organiczne. Należy o nich pamiętać już w momencie uruchamiania strony — sposobem na sukces jest systematyczna rozbudowana treści i wzbogacanie jej o słowa, które są dla nas szczególnie istotne. Wiedzę o tym, które słowa najlepiej stosować można zdobyć dzięki szczegółowej analizie. Ta powinna uwzględniać wykorzystanie specjalnych narzędzi, takich jak Planer słów kluczowych, obserwację działań konkurencji, sugestie Google i wewnętrzne badania firmy. Pomocna może się również okazać testowa kampania Google AdWords. Wszystko to pozwoli nam uzyskać pełniejszy obraz słów kluczowych, które generują wejścia i konwersje.

Rodzaje słów kluczowych

Słowa kluczowe można podzielić na kilka ogólnych kategorii. Należą do nich np. słowa brandowe (czyli związane z marką), informacyjne (odpowiadające na zapytania informacyjne), ogólne czy tzw. long tail (dłuższe, szczegółowe zapytania). Dobór słów z konkretnych kategorii i ich odpowiednia kombinacja potrafią przynieść bardzo satysfakcjonujące efekty. Niewłaściwym podejściem jest jednak przywiązywanie wagi do pozycjonowania się na nie konwertujące słowa kluczowe – mimo dobrego miejsca w wynikach wyszukiwania, wejścia na stronę nie będą jakościowe. Aby poradzić sobie z właściwą selekcją słów kluczowych, możemy korzystać z wielu zewnętrznych narzędzi — wszystko jednak sprowadza się do ciągłego testowania i optymalizacji.

Żadne narzędzia czy internetowe poradniki nie są jednak w stanie zastąpić wiedzy i budowanego przez długie lata doświadczenia. Znajomość SEO i stałe monitorowanie zmian zachodzących w algorytmach Google jest kluczem do ciągłej adaptacji i utrzymywania najlepszych wyników — tym właśnie jest istota profesjonalizmu, na który stawiamy w cyberstudio.