Zjedź niżej

W jaki sposób oszacować budżet na kampanię reklamowa Google Ads?

Autor:

Data:

Kategoria: Aktualności

Kampania reklamowa Google Ads to zdecydowanie jedna z najczęściej wybieranych usług, jeśli chodzi o reklamę firmy w Internecie. Kampanie reklamowe w wyszukiwarce Google to najskuteczniejszy i najszybszy sposób na promocję marki. Działania z zakresu Google Ads opierają się na dobrym dopasowaniu komunikatu do odpowiedniej grupy odbiorców, a następnie systematycznej optymalizacji. Prawidłowo dobrany i zaplanowany budżet jest gwarancją tego, że kampania osiągnie zamierzone efekty. Niezbędny jest także bieżący monitoring oraz obserwacja ruchów konkurencji w tym zakresie niemal przez całą dobę.

Ile przeznaczyć na kampanię?

Oszacowanie budżetu na kampanię reklamową Google Ads wymaga doświadczenia, umiejętności analizy i dobrego planu. Wysokość budżetu zależna jest od wielu czynników. Do głównych należą m.in. rodzaj branży, konkurencyjność czy sezonowość. Zaplanowanie budżetu wymaga więc szerokiej analizy tych wszystkich elementów. Często zdarza się również, że niezbędne jest manewrowanie budżetem w trakcie trwania kampanii, wprowadzanie bieżących zmian lub reagowanie na jej skuteczność, aby utrzymać efektywność działań na wysokim poziomie.

Typ kampanii a budżet

Wysokość budżetu uzależniona jest także od typu kampanii, którą chcemy uruchomić. Dwa najpopularniejsze rodzaje to: search i display. Search to inaczej kampania linków sponsorowanych – reklamy odpowiadają wprost na zapytania, tak więc budżet uzależniony jest od poszczególnych CPC. Nasz specjalista ds. PPC ustala koszty poszczególnych kliknięć i wyznacza konkretny budżet. Kolejnym typem jest kampania wizerunkowa (display) – jej koszt jest uzależniony od szczegółowości segmentacji. Kierowanie kampanii do szerokiego grona odbiorców wymaga większego budżetu, natomiast zawężenie jej kosztuje mniej i jest bardziej skuteczne, co jest związane z personalizacją reklamy docierającej do odbiorców.

Prawidłowe oszacowanie budżetu na kampanię reklamową Google Ads możliwe jest jedynie przy użyciu specjalnych narzędzi oraz dogłębnej analizy marki i branży. Zaufaj w tej dziedzinie specjaliście i zleć kampanię agencji reklamowej Mavika, a przekonasz się, że Twój budżet nie poszedł na marne.